wtorek, 12 czerwca 2012

Mowa i myślenie u dziecka wg Piageta

 Jean Piaget (1896 - 1990)

Psycholog, biolog i epistemolog szwajcarski,
znany przede wszystkim z teorii rozwoju poznawczego, która zrewolucjonizowała sposób myślenia o dziecięcym umyśle


Piaget wyróżnił fazy rozwoju mowy i myślenia u dziecka:

Faza I – sensoryczno-motoryczna;

0-2 roku życia
dzieci zbierają doświadczenia dotyczące świata za pomocą zmysłów


Faza II – przedoperacyjna:

2-7 roku życia
uaktywnia się wyobraźnia dziecka
dziecko postrzega świat w sposób egocentryczny


Faza III – faza operacji konkretnej:

7-11 roku życia
dziecko pojmuje związki przyczynowo-skutkowe
nadal problemy z pojęciami abstrakcyjnymi

Faza IV – faza operacji formalnych

od 12 roku życia
dziecko zaczyna myśleć abstrakcyjnie




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz